همکاری رسانه انگلیسی با دستگاه تبلیغاتی آل‌سعود برای راه‌اندازی وب‌سایت فارسی‌زبان

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، روزنامه انگلیسی «ایندیپندنت» که بعضا مواضع انتقادی نسبت به سیاست‌های رژیم سعودی دارد وارد قراردادی با یک شرکت رسانه‌ای در عربستان برای راه‌اندازی چهار وب‌سایت خبری به زبان‌های عربی، ترکی، فارسی و اردو شده است.

«میدل‌ایست‌مانیتور» گزارش داد «گروه سعودی بازاریابی و تحقیقات» که ارتباطاتی با خاندان سلطنتی دارد در حال حاضر کنترل رسانه‌هایی را برای ترویج و تبلیغ روایت‌های رسمی رژیم سعودی در اختیار دارد.  

روزنامه ایندپندنت مدعی شده علی‌رغم این قرارداد به سیاست‌های خودش در زمینه پوشش اخبار مربوط به عربستان سعودی، جنگ یمن و تجارت‌های تسلیحاتی ریاض ادامه خواهد داد. 

این روزنامه در بیانیه‌ای نوشته است: «این چهار وب‌سایت جدید اقدام به ارائه اخبار با کیفیت، آزادانه، مستقل و عمیق در خصوص مسائل جهانی و رویدادهای محلی خواهند کرد.»

مطالب این سایت‌ها قرار است توسط خبرنگاران میدانی شرکت عربستانی در انگلیس، پاکستان، ترکیه و آمریکا تهیه شوند. برخی از اخبار هم قرار است ترجمه محتواهایی باشند که در روزنامه ایندیپندنت به چاپ می‌رسند.

«گروه سعودی بازاریابی و تحقیقات»، بزرگترین شرکت رسانه‌ای در منطقه غرب آسیا به شمار می‌رود و کنترل برخی از رسانه‌های حامی رژیم آل‌سعود را در اختیار دارد. 

این شرکت در حال حاضر مالکیت ۱۵ روزنامه، هفته‌نامه، ماه‌نامه و مجله اعم از الشرق‌الاوسط، عرب‌نیوز، المجله، اردونیوز، الرجل و الاقتصادیه را در اختیار دارد.

انتهای پیام/  

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *